مهمترین عوامل موثر بر قیمت مبل کلاسیک

مهمترین عوامل موثر بر قیمت مبل کلاسیک

مبل کلاسیک از پرطرفدارترین گروه‌های مبلمان پذیرایی در ایران است. این نوع مبل را می‌توان در ردیف بادوام‌ترین گروه لوازم منزل از لحاظ مدت زمان استفاده و نگهداری هم طبقه‌بندی کرد. مبلمان خصوصا از نوع کلاسیک و استیل مدت زمان قابل توجهی، گاها به اندازه طول دوران بزرگ‌سالی ممکن است مهمان منزل شما باشد. در این مطلب مشخصا به شیوه قیمت‌گذاری و علت تنوع قیمت در این گروه از مبلمان می‌پردازیم اگر با هدف خرید مبل کلاسیک این مطلب را مطالعه می‌کنید، در پایان می‌توانید ارزش واقعی یک سروس مبل را در شرایط برابر محاسبه و برآورد کنید.

کمیت و کیفیت شاخص‌های اصلی قمیت مبل کلاسیک

در خرید هر نوع مبلمانی دو شاخص مهم یعنی تعداد عناصر سرویس و کیفیت ساخت آنها تاثیر‌گذار و حائز اهمیت  است. لازم به توضیح است که در عرف صنعت مبلمان، هر سرویس مبل کلاسیک یا استیل می‌تواند به صورت سرویس کامل مبل و ناهارخوری یا سرویس مبل پذیرایی بدون ناهارخوری عرضه شود. معمولا سرویس‌های مبل کلاسیک دارای سری مبلمان هفت‌نفره که شامل کاناپه دو یا سه‌نفره و چهار مبل تک است. برخی از سرویس‌ها دارای مبل یا صندلی میزبان نیز هستند. تعداد میزهای هر سرویس به صورت عادی شامل یک میز جلو مبل و دو میز عسلی کنارمبلی است با این حال ممکن است یک سرویس دارای صندلی یا مبل میزبان نباشد و یا تعداد میزهای آن بیشتر از موارد ذکر شده باشد که همه این موارد بر روی قیمت نهایی موثر است. پس اولین عامل تاثیرگذار بر قیمت (و نه مهمترین عامل) تعداد عناصر تشکیل دهنده سرویس است. دومین عامل کیفیت ساخت سرویس است که با فرض بر یکسان بودن دو سرویس به جزئیات آنها اشاره می‌کنیم.

منبت‌کاری،  ویژگی برجسته مبلمان کلاسیک

منبت در مبلمان کلاسیک و استیل به‌عنوان یک شاخص و ویژگی بارز، بر قیمت نهایی محصول تاثیر مستقیم دارد. مبل‌های پرمنبت، دارای طرح‌های اصیل و حرفه‌ای قیمت بالاتری دارند. متاسفانه بسیاری مبل پرمنتب را با منبت‌های سردستی و شلوغ اشتباه می‌گیرند. شلوغ و درهم بودن منبت‌های حک شده بر روی مبلمان آن را الزاما با ارزش‌تر نمی‌کند، زیبایی، تناسب و خاص بودن طرح و اجرای منبت است که تاثیر قابل توجهی بر قیمت مبل دارد.

 

با توسعه صنعت و حضور دستگاههای نیومترینک با کنترل کامپیوتری (cnc) در صنعت مبلمان، انجام منبت و مشبک‌های بر روی چوب هم به ماشین سپرده شد. اجرای سریع و دقیق اگرچه مزیت ارزشمند ماشین‌های cnc است، سمت دیگر این فناوری، کلیشه‌ای و تکراری شدن طرح‌های منبت‌کاری است. منبت مبلمان را از یک توده چوب و پارچه به یک اثر هنری تبدیل می‌کند کما این که برای بسیاری از مشتریان مبلمان دارای طرح و منبت خاص اهمیت ویژه‌ای دارد. با تمام این مسائل این طور به نظر می‌رسد که بزودی بین مبلمانی که با ماشین‌های جدید منبت‌کاری شده باشد و مبلمانی که با دست یک هنرمند منبت‌کار منقش شده، اختلاف کیفیت و قیمت قابل توجهی وجود خواهد داشت.

نوع و کیفیت چوب مبل کلاسیک

چوب همچنان اصلی‌ترین عنصر تولید مبلمان است و تمام مبل‌های کلاسیک از چوب ساخته می‌شوند. چوب درختان گردو، بلوط، راش، افرا، توسکا، چنار، نارون، سرو، کاج و غیره بیشترین استفاده را در صنعت مبلمان دارند. هر نوع چوب مزایا و معایب خاص خود را داشته و برای نوعی خاصی زا مبل مناسب‌تر است. تقریبا اکثر مبل‌های کلاسیک تولید شده در ایران از چوب‌های راش، گردو، افرا و چنار است. هر کدام از این چوب‌ها قیمت خاص خود را دارند، مثلا چوب گردو از چوب راش گران‌تر است بنابر این مبلمان تولید شده از چوب گردو گران‌تر از مبلمانی است که از چوب راش جنگلی تولید شده است. این که یک سرویس مبل از چه نوع چوبی تولید شود بسته به نظر طراح و برند تولیدی دارد. گاهی برای یک طرح ممکن است از دو نوع چوب استفاده شود که معمولا چوب دوم در کلاف داخلی مبل قرار داشته و از کیفیت پایین‌تری برخوردار است.

کیفیت و نوع پارچه

مبل‌های کلاسیک به‌نسبت مبلمان راحتی به پارچه کمتری نیاز دارد اما در مقابل از پارچه‌هایی با طرح‌های خاص‌تر در آنها استفاده می‌شود. پارچه‌ مبلی‌های اسفتاده شده در مبل‌های کلاسیک اکثرا باکیفیت و دارای طرح‌های خاص و برخی هم تابلو طرح هستند، یعنی طرح پارچه بر اساس تابلوهای نقاشی کلاسیک تولید شده است. در این میان ممکن است که یک تولید کننده با استفاده از پارچه ارزان یا نامرغوب قیمت مبل تمام شده را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. این کاهش قیمت عملا از کیفیت مبل کسر شده و در بلند مدت هزینه بیشتری به خریدار تحمیل می‌کند. بنابراین در هنگام خرید مبل کلاسیک دقیقا از نوع و برند پارچه به‌کار رفته در مبل کسب اطلاع کنید.

 

کیفیت و تنوع رنگ

رنگ‌آمیزی بخش غیرقابل اجتناب در مبلمان ساخته شده با چوب است. رنگ تاثیر زیادی بر دوام و ماندگاری مبل و همچنین زیبایی آن دارد و بالبطع تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده آن دارد. تشخیص کیفیت رنگ برای کسانی که هر چندسال یک‌بار تصمیم به خرید مبل می‌گیرند ساده نیست چرا که تصویر ظاهری رنگ و هماهنگی آن با طرح مبل برای مشتریان بیشتر از مسائل فنی اهمیت دارد و از طرف دیگر کیفیت بالا یا پائین رنگ بعد از مدت زمان قابل توجهی خود را نشان می‌دهد. بنابراین در این مواقع دو مشتری می‌تواند برای اطمینان یافتن از کیفیت رنگ به برند تولید کننده و تعهدات فروشنده یا تولید کننده توجه کنید. این تعهدات مبتنی بر تایید کیفیت قطعا بر قیمت تمام شده مبل تاثیر گذار است.

برند و شرکت تولیدی مبلمان

بخش قابل توجهی از مبلمان در ایران به صورت کارگاهی تولید و مدیریت می‌شود اما در سالهای اخیر تولیدکنندگان با سابقه تلاش کرده‌اند اصول برندینگ را در کار خود لحاظ کرده و تحت یک نام تجاری محصول خود را عرضه کنند. خرید از برندها ممکن است تفاوت قیمت نسبی با کارگاهها یا تولیدکنندگان بی‌نام و نشان داشته باشد اما در دراز مدت باعث می‌شود ماندگاری محصول به نفع خریدار است چرا تعمیرات مبل در کوتاه مدت هزینه قابل توجهی به مشتری تحمیل می‌کند. هر یک از بخشهایی که در مورد قیمت مبل کلاسیک به آن اشاره کردیم شامل جزئیات تخصصی زیاد است که پرداختن به آنها از حوصله این مقاله خارج است با این حال توجه و تمرکز به هریک از این موارد به شما کمک می‌کند که از نتیجه نهایی خریدتان راضی باشید. فراموش نکنید رضایت از خرید در کالاهای بادوامی مثل مبل در درازمدت ارزیابی می‌شود.

نمونه کار های شرکت تیرداد

شهرسازی مدرن

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

بیشتر بخوانید

توسعه مدرن

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

بیشتر بخوانید

برترین سازه ها

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید 09300925030