ویژگی‌های یک مبل راحتی خوب و مناسب

ویژگی‌های یک مبل راحتی خوب و مناسب

می‌توانید این مطلب را به عنوان راهنمای خرید مبل راحتی در نظر بگیرید چرا که هر یک از ویژگی‌هایی که به آن اشاره می‌کنیم در کیفیت، زیبایی و قیمت تمام شده مبل راحتی موثر است. مبلهای راحتی همان‌طور که از نام آنها پیداست برای لمیدن و استراحت طراحی می‌شود. در طراحی بیرونی مبل‌های راحتی معمولا کمتر از چوب استفاده می‌شود و اکثر مبل‌های راحتی پارچه‌نما یا تمام‌پارچه هستند. با توجه به این که مبلمان در ردیف کالاهای با دوام است و معمولا تعویض یا تعمیر آن هزینه مالی قابل توجهی به خانواده تحمیل می‌کند لازم است در هنگام خرید به هر یک از نکات زیر با دقت توجه داشته باشید.

مبل راحتی برای راحت بودن

مبل راحتی به نسبت سایر انواع مبل مثل مبلمان پذیرایی و صندلی، بیشترین زمان استفاده را به خود اختصاص داده است به همین دلیل توجه به راحت بودن و ارگونومی استاندارد مبل راحتی اولین موضوع مهم در خرید مبل راحتی مناسب است. مبل راحتی باید ارتفاع مناسبی از سطح زمین داشت باشد. اصطلاحی در مبل راحتی وجود دارد که عمق نامید می‌شود به معنی ارتفاع فضای داخلی نشیمن مبل است. ارتفاع این فضا معمولا بین ۹۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر است. مبل راحتی با این عمق معمولا برای نشستن یک بزرگسال با قد متوسط یا بلند مناسب است.

مبل راحتی نباید اینقدر نرم باشد که در آن فرو بروید! شاید برای کوتاه مدت احساس لذت بخش و رویا‌گونه خوبی از فرو رفتن در پارچه نرم را تجربه کنید، اما نشستن طولانی مدت روی این قبیل مبل‌ها به ستون فقرات آسیب جدی وارد می‌کند. این قبیل مبل‌ها معمولا به‌صورت تکی و فانتزی تولید می‌شوند و کاربرد عمومی ندارند. ما اینجا ما در مورد یک سرویس مبل راحتی قابل استفاده برای همه اعضاء خانواده در هر زمان صحبت می‌کنیم. اگر مبل راحتی را با هدف استراحت، لمیدن طولانی و یا خواب انتخاب می‌کنید توجه داشته باشید که دسته‌های‌های مبل به اندازه کفِ نشیمن و پشتی آن اهمیت دارند. مبلی انتخاب کنید که علاوه بر اندازه و ابعاد متناسب، دارای دسته‌هایی با ارتفاع و پوشش مناسب خواب و استراحت طولانی باشد.

تناسب با چیدمان فضا و محیط

انتخاب مبل از روی تصویر، کاتالوگ و حتی چیدمان فروشگاه می‌تواند شما را به اشتباه بیندازد مگر این که دقیق معیارهای خودتان را از قبل تعیین کرده باشید. معمولا اولین معیاری که در انتخاب مبل راحتی به لحاظ ظاهری در نظر گرفته می‌شود رنگ و طرح است در صورتی که ابعاد کل سرویس به لحاظ چیدمان باید الویت بیشتری داشته باشد. برخی از انواع مبل‌های راحتی برای فضاهای کوچک و دنج مناسب نیست. تولید کنندگان مبل تلاش می‌کنند سرویس‌های عرضه کنند که تقریبا با اکثر فضاها تناسب داشته باشند با این حال اگر فضای کوچکی در اختیار دارید شاید مدل‌های راحتی ال یک گزینه عالی باشد. طبیعتا برای فضاهای بزرگتر مبلمان با چیدمان باز به سادگی فضای شما را پر می‌کند. این موضوع به کمی دقت و حوصله نیاز دارد. ما در آی‌ تی مبل انواع مختلفی از مبلمان راحتی ال  و مبل‌های راحتی عمومی را عرضه کرده‌ایم که برای انواع فضا مناسب است.

توجه به استحکام و کیفیت تولید

بدون داشتن تخصص تولید در صنعت مبلمان، نمی‌توان به آسانی تشخیص داد که داخل یک مبل از چه نوع مصالح و مواد استفاده و فرایند تولید با چه کیفیتی انجام شده اشت. یک راه نسبتا ساده و کاربردی بلند کردن یا حرکت دادن مبل است. مبل راحتی باکیفیت نباید بییش از حد سبک باشد مگر این که برای این سبک بودن دلیل و توجیه فنی قابل قبولی (مثل استفاده از مواد جدید) وجود داشته باشد. موقع نشستن و بلند شدن با هر وزن و فشاری نباید صدای غیر طبیعی (مثل صدای چارچوب، صدای اتصالات و فنر) از داخل مبل شنیده شود. توجه به برند تولیدی و ضمانت‌هایی که فروشنده به شما می‌دهد نیز بسیار مهم است چرا که مبل یک کالای بادوام است و در جابجایی‌های چیدمان منزل، اسباب‌کشی و حتی بالا و پائین پریدن بچه‌ها باید به اندازه کافی مستحکم و منعطف باشد.

پارچه‌های مبلی معمولا ضخیم و منعطف هستند با این حال توجه داشته باشید که مبل راحتی بیشتر از مبل پذیرایی در معرض ریخته شدن مایعات، خوراکی و حتی قرار گرفتن اشیای مثل کلید، قاشق و غیر قرار می‌گیرد به همین دلیل باید پارچه و دوخت رویه مبل از استحکام کافی برخوردار باشد. مبلمان راحتی با رویه چرم مصنوعی اگرچه در مقابل مایعات نفودناپذیر و تمیز کردن آن راحت است برای استفاده طولانی در منزل پسند همه نیست. قبل از خرید چنین مبل‌هایی از تجربه کارشناسان و کسانی که خرید مشابه داشته‌اند استفاه کنید.

پرسیدن سوالات کافی و دقیق از فروشنده یا تولیدکننده تا حدود زیادی مشخص می‌کند که آیا در حال خرید مبل باکیفیت هستید یا پس از مدتی با یک نارضایتی ناخواسته مواجه می‌شوید. تفاوتی ندارد که مبل راحتی انتخابی شما تمام پارچه است یا خیر، از فروشنده کسب اطلاع کنید که کلاف داخلی مبل از چه نوع چوبی تولید شده است. اکثر مبل‌های راحتی – در ایران – از چوب درختان بلوط، توسکا، افرا، گردو یا چوب روسی (بلوط، راش، کاج) ساخته شده است. هر یک از این چوب‌ها دارای استحکام و قیمت خاص خود است.

بقیه چوب‌ها مناسب مبل‌سازی نیست و چوب‌های ضعیف اگر در کلاف داخلی مبل استفاده شوند مبلی ضعیف و بی کیفیت خواهید داشت خصوصا که اگر از چوب‌های فشرده مصنوعی ساخته شده باشد. این نوع چوب برای قسمت‌هایی که استحکام و استقامت اهمیت دارد اصلا مناسب نیست اما متاسفانه برخی از تولید‌کنندگان اقدام به تولید مبل با چوب‌های مصنوعی ضعیف می‌کنند.

کیفیت تشک و فنربندی مبل راحتی

برخی از انواع مبل راحتی دارای تشک دوبل یا به اصطلاح تشک جداشدنی هستند. این تشک به راحتی از قسمت نشیمن مبل جدا شده و به راحتی قابل شستشو یا تعویض است. جنس داخلی این تشک‌ها معمولا از جنس فوم پلی‌یورتان صنعتی است که انواع مختلف دارد اما به گفته کارشناسان فوم سرد دوام و استقامت بالاتری نسبت به نوع گرم آن دارد و بهتر است در مبل شما از نوع 30 تا 35 کیلوگرمی استفاده شده باشد. در فرایند لفاف‌ و رویه‌کوبی مبل راحتی از انواع فنربندی‌ها استفاده می‌شود. فنرهای معروف به فنر S پرکاربرد هستند اما فنرهای لوله‌های و کویل نیست در برخی از انواع مبل استفاده می‌شوند. تضمین کیفیت آنها به لحاظ استحام و حفظ قابلیت ارتجاعی پس از مدت زمان مشخص به عهده تولید کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید 09300925030